Hogyan NEM érdemes kiállítóként részt venned az Őszi Esküvő Kiállításon?
Öt évvel ezelőtt hirdettük meg az első Őszi Esküvő Kiállítást. Az elmúlt négy évben több száz kiállító partnerrel találkoztunk. Láttunk négy fantasztikus saját kiállítást, illetve rendszeresen kijárunk különböző expókra, kiállításokra tanulni, inspirálódni, kapcsolatot építeni.
Az elmúlt négy évben rengeteg információt, tapasztalatot gyűjtöttünk össze a rendezvényen résztvevőktől, munkatársaktól, kiállítóktól. Látjuk, tapasztaljuk, hogy egy-egy kiállításon megjelenő vállalkozás mitől sikeres, és mi az oka, ha egy kiállító nem érezte a megjelenést kifizetődőnek.
Nekünk, mint a kiállítás szervezőknek szívügyünk, hogy megtaláld a számításaidat, mert ha te sikeres vagy, akkor a rendezvény is az.
Előfordulhat, hogy egy-két kiállítónk nem elégedett az eredménnyel, ők rendszerint másokban keresik a felelősséget. Felmerül azonban a nagy kérdés: – ha a kiállítók 75-80%-a jól zárja a kiállítást, akkor a másik 20-25% miért nem?
Hogy lehet az, hogy „A” kiállító véleménye szerint fantasztikus volt a rendezvény, „B” pedig azt mondja, hogy egyetlen üzletet sem kötött? Ez esetben hol csúszott el a dolog?
Lehetséges, hogy két különböző megjelenési stratégia hozta a két különböző eredményt? Lehetséges, hogy a két vállalkozás másképpen készült fel? Lehet, hogy az egyik felkészült, a másik pedig nem?
Ha az egyik szolgáltatónak van lehetősége 15-18 szerződést kötnie a rendezvényen, akkor ez másoknak is sikerülhet. Összeszedtünk néhány jellemzőt, amitől biztosan nem lesz sikeres a megjelenésed az Őszi Esküvő Kiállításon (vagy éppen hogyan lesz sikeres).
- X cég kibérel egy standot, szépet, nagyot. Majd kiállít két hostesst a rendezvényre szóró-lapozni. Mondanom sem kell, hogy a legnagyobb pénzkidobás. Ha már van egy szép standod, legyen ott egy kompetens személy. Egy értékesítő, egy marketinges, aki valóban szeretné eladni a szolgáltatást. A hostess kedves, és aranyos, de ő nem értékesít, és alig várja, hogy hazamenjen.
- Adott egy stand, ahol a kiállító cég munkatársai egymással beszélgetnek a legtávolabbi sarokban, hogy még véletlen se szólítsa meg őket senki. Legyél jelen, akard azt a menyasszonyt, akard azt az esküvőt, ne bújj el a háttérben!
- Van egy klassz standod, de nem tartózkodsz ott. Szomszédolsz, nézelődsz, csacsogsz barátokkal, ismerősökkel, munkatársakkal. Pedig hogy szeretne veled a látogató is találkozni… csak nem talál téged sehol…
- Nem egyértelmű a szolgáltatásod. Sok csodaszép standot láttunk, ahova nem volt kiírva, hogy mivel is foglalkozol, mi a szolgáltatás. A látogató megnézi a szép standodat, de nem is szólít meg, mert nem tudja, mit kaphat tőled.
- Nem tudod mit mondjál a látogatóknak. Hát kérem… Tessék felkészülni! Ennél jobb lehetőséged ritkán adódik, hogy ennyi potenciális megrendelővel találkozz. Kérdezz meg egy marketingest, egy kommunikációs szakembert, hogy adjon neked egy mondatot, amivel megszólíthatod a látogatókat.
- Adhatok egy szórólapot? Van már fotósotok? (elnézést a fotósoktól) Te megállnál erre a hívó szóra? A jelenlegi házasulandók 80%-a 23-32 év közötti fiatal. Meg kell érteni, és meg kell tanulni a nyelvüket. Meg kell érteni, hogy ők mit is szeretnének. Hasonlóan az előző gondolathoz, érdemes egy szakember segítségét kérni a sikeres kommunikációhoz.
- Egyedül ülök a standon, nyomkodom a telefont típus. Te megszólítanál bárkit egy kiállításon, aki a nem a látogatóval foglalkozik, hanem a kezében lévő kütyüvel? Ugye nem…
- Nem kérdezel, csak mondod a magadét. Bizony, ez már kommunikációs technika. Van szép standod, figyelsz, ott vagy, beszélsz a párokkal, csak éppen zéró hatékonysággal. Ha csak tolod a saját szolgáltatásodat, és nem figyelsz arra az apróságra, hogy ők mit szeretnének, akkor csapdában vagy. Nem leszel sikeres.
- Sok a társkiállítód. Azt gondolod, hogy mennyi előnyöd származik majd abból, ha sok társkiállítóval együtt állítasz ki, pedig egy bizonyos létszám felett már kontra produktívvá válik a megjelenés. Igaz, hogy a költségeid alacsonyak, de jól válaszd ki a társkiállítóidat. Legyen azonos a célközönségetek, legyen egységes a megjelenés, és legyen egyértelmű ki mivel foglalkozik! Egy jól összerakott stand elbír akár 7-8 szolgáltatást is. De az legyen rendezett, egységes, és jól kommunikált.
- Ez az első kiállításod, nem sikerült, ezért soha többet nem jössz. Tessék jönni legközelebb is, tanulj a hibákból, tanulj a lehetőségekből, tanulj azoktól, akik ezt jól csinálják.
- Nincs weboldalad, nincs ahol elérjenek. A legnagyobb bakik egyike. Eljössz, ott vagy, beszélsz, kontaktot gyűjtesz, a menyasszonyok hazamennek, és soha többet nem találnak meg, mert nincs, vagy nem jó a weboldalad… Ekkora szarvashibát nem szabad elkövetned.
A kiállításon való részvétel napjaikban kiemelten fontos. A KSH által közzétett korfa alapján a 23-35 év közötti nők, vagyis a menyasszonyok száma sajnos visszafordíthatatlanul csökken. Ameddig 2008-ban: 986 000 fő volt, 2018-ban már csak: 779 000 fő, 2023-ban pedig várhatóan: 693 000 fő lesz.
Ezzel szemben pedig soha ennyi esküvői szolgáltató nem volt a piacon, óriási a kínálat, és mindenki egy platformon kommunikál: az Interneten. Semmivel sincs könnyebb dolgod, mert minden versenytársad ugyanezt teszi… Ha személyesen találkozol a párokkal, sokkal nagyobb az esélyed a vállalkozásod fejlesztésére, a márkád építésére, megrendelések gyarapítására.
Ha bármiben segíthetünk, keress minket bátran. Találkozzunk, beszéljünk, és elmondjuk, hogyan leszel sikeres.
Dégi Attila – főszervező