Két gondolat, ami biztosan megfogalmazódik minden menyasszony fejében, aki egy esküvő lebonyolítását szervezi – tapasztalatom szerint az urak kevesebbet törik ezen a fejüket 🙂 A “nagyobb horderejű dolgokra” gondolnak is, ezért most inkább néhány “apró” jó tanáccsal szolgálnék (a teljesség igénye nélkül) amik a Nagy napon hasznosak lehetnek…..
1. Csak szépen-sorban
A vacsora helyszínén a vendégek ültetési rendjét a következő módon tüntessék fel: A teljes névsor ABC sorrendben és a nevek mellett az asztalszám, valamint a terem rajza asztalokkal és azok számával (az asztalokon ültető kártya van). Ez a megoldás néhány pillanat alatt egyértelművé teszi a vendégek számára hol a helyük, így nem kell minden asztal melletti névsort végignézni és 100 fő körüli létszámnál már a torlódás is elkerülhető.
2. Éhes várakozás? Azt már nem!
Ha a vacsora előtt több órával kezdődnek a programok, akkor valamikor feltétlen gondoskodjanak valami egyszerű harapnivalóról és egy kis frissítőről. Nincs annál rosszabb mikor éhesen és türelmetlenül várják a vendégek a vacsora kezdését.
3. A stábvacsora
Amikor leülnek tárgyalni a létszámról a szolgáltatóval arról milyen összegbe fog kerülni a vacsora fejenként, külön számolják a stáb létszámát, mert Nekik nem kell teljes összeget kifizetni, elég egy egyszerű leves és egy főétel, ami lényegesen kevesebb a teljes árú vacsoránál. Úgy hívják “stábvacsora” és minimum 50% árengedmény jár, de akár nagyobb is lehet a megtakarítás. Egy 10 fős stáb esetében ez jelentős összeg is lehet… (zenekar, fotós, videós ceremóniamester stb.)
4. Arányok
A különböző események, szolgáltatók és választható körülmények közül ne a látványra fektesse a nagyobb hangsúlyt. Fontos az esztétika, de az arányokat tartsa meg és arra költsön, amire feltétlen szükséges.
5. Mond el mit szeretnél…
Jóval az esküvői meghívó kiküldése előtt telefonon vagy személyesen tájékoztassa a leendő vendégeket az időpontról, nyár lévén sokan terveznek előre és a meghívóban pontosan fogalmazza meg mit és hogyan szeretne (hálásak a vendégek, ha nem kell találgatni vajon milyen ajándéknak örülnének)
6. Töretlen lendület
A zenekarok többsége 50-90 perces blokkokat játszik aztán pihennek. Ha valaki nem figyel arra, hogy jól időzítsék ezt a pihenőt és nem beszéli meg előre, hogy mikor nem pihenhetnek, akkor egy jó hangulatú bulin a szünet kettévághatja a lendületet, amit később már nem biztos, hogy újra meg lehet teremteni.
Alapvetően négy dolog határozza meg egy esküvő hangulatát:
- Az Önök hangulata, kisugárzása;
- A vacsora mennyisége és minősége;
- A zenekar/ Dj tudása és hozzáállása;
- A helyszín;
…ez a négy dolog azonban együtt működik igazán jól!
Kérjen véleményt mielőtt dönt, hiszen…
…ha jó ceremóniamestert választ, akinek megbízik az értékítéletében, akinek jó az
arányérzéke és nem utolsó sorban nagy a tapasztalata, akkor az este folyamán
rengeteg olyan apróság fog másként alakulni, ami összességében meghatározó a
végeredmény szempontjából. 🙂
Nyugodt készülődést és sok boldogságot kívánok!
Tisztelettel: Bokodi Gábor – ceremóniamester